perjantai 13. helmikuuta 2009

Hyvä ihminen

Jotta olisit kunnon kansalainen, sinun tulisi tehdä näin?

Sinun tulee kuluttaa, jotta et ruoki lamaa. Sinun tulee kuluttaa muutenkin, jotta talouskasvu pysyy vähintään kolmena prosenttina vuositasolla, muu on taantumaa. Maailma ei kehity ilman talouden kehitystä.
Kulutusta on lisättävä, vaikka tarpeet eivät lisääntyisikään: markkinoinnin olennainen tehtävä on nimen omaan tarpeiden luominen. Tärkeintä on tuotteen trendikkyys. Heitä pois epämuodikas! Taloudellinen hyvinvointi on tärkeämpää kuin luonnonarvot, ympäristö, kestävä kehitys. Minä, minä!

Et saa kuluttaa mihinkään tarpeettomaan. Ostat vain, mitä todella tarvitset, harkitset hinta/laatusuhdetta. Vertailet hintoja, tingit, kilpailutat. Ostat vasta, kun on varaa, tarvittaessa säästät. Et osta mitään velaksi. Et heitä pois käyttökelpoista, uusiokäytät. Teet itse, et aina osta.
Markkinoinnin tärkein tehtävä sinulle on kuluttajavalistus, asiatieto.

Otat huomioon toisetkin. Jaat hyvinvointisi. Annat koko maailmalle mahdollisuuden tasa-arvoiseen kehitykseen. Pidät huolta huomisesta, niin ihmisestä kuin luonnostakin. Osallistut maailmaa parantavaan toimintaan.

Tässä tekopyhässä maailmassa meidän tulee oppia olemaan tuota kaikkea, yhtaikaa. Olisiko yhtä tekopyhää kuin ALKOn raittiustyö?

1 kommentti:

Anonyymi kirjoitti...

Toisaalta - parempi kuin ns. yhden vaihtoehdon maailma, jossa ei voi valita.
SK